lunes, 16 de enero de 2012

petita guia


no solc llegir al llit, però tinc un llibre de capçalera: petita guia per ser feliç, de l’anna quindlen. és una edició comprada al 2000, així que fa més de 10 anys que dorm al meu costat. de tant en tant l’obro per una pàgina triada a l’atzar i en llegeixo alguna de les frases que tinc marcades, o contemplo per uns segons alguna de les imatges en blanc i negre. és un llibre petit i tendre, breu i sense pretensions, però ben editat i bon conseller. ahir al vespre em vaig retrobar amb ell i vaig decidir fer-li un homenatge per tots aquests anys que m’ha fet companyia... gràcies, amic!

“la vida és feta de moments, bocins de mica brillant que cobreixen una llarga extensió de ciment gris. seria meravellós percebre’ls sense que ningú no ens n’hagués de parlar, però això no passarà, sobretot fent una vida tan atrafegada com la que fem la majoria de nosaltres. hem d’aprendre a deixar-los espai, a estimar-los i a viure, a viure veritablement”

així dons, avui atureu-vos per uns instants i mireu al vostre voltant: potser una espurna de sol il·luminant el cel gris, un ocell que us mira des d’una branca, el vostre fill jugant, la vostra parella llegint, la olor del té que us esteu prenent o simplement el soroll de la vida que ens envolta.

“veure la vida com res que no fos un immens regal!”

1 comentario:

  1. Gràcies pel teu savi consell Marta. Anava a llençar-me avui a la via del tren però crec que ho deixaré per demà!!!

    ResponderEliminar