miércoles, 8 de agosto de 2012

La força i la vida

La pujada és dura i mantinguda, no hi ha moments pel descans. Els peus avancen lentament, pas a pas, i les cames resisteixen com aquests vells troncs que m’envolten. El cor batega fort i la respiració es fa escoltar, com les ales del voltor tallant el cel o el vent entre les branques. La motxilla és el meu sarró, on porto el mínim per passar tres dies. La muntanya t’ensenya a minimitzar les necessitats i te n’adones que no calen tantes coses per a ser feliç: temps, pau i bona companyia són l’imprescindible. Són moltes hores fent camí, poques hores de descans, sovint deficient, als refugis.
Horaris poc habituals a la ciutat, però bàsics a la muntanya, més adaptats al ritme natural de la vida. És suor, esforç físic, bullofes i cruiximent. Però també és superació, orgull, rises i companyerisme. Al llarg del camí mai et trobes sol, tots som un equip, i totes les barreres cauen. Comparteixes amb els amics i amb els desconeguts. Allà tots sóm iguals. Si tens fred o sed, algú t’ajuda. Si et perds o les forces et fallen, sempre hi ha una mà estesa, una paraula d’ànim.
I el millor premi de tots és la inmensitat, la força de la pedra, el regal de l’aire pur i fresc, l’horitzó enorme davant teu, la sensació única d’estar tocant el cel amb la punta dels dits.
Fa poques hores que soc a la ciutat de nou i ja m’anyoro. Necessito la muntanya per a sentir-me jo, viva i de debó. Ella em posa a prova i a la vegada em dona la força i la vida.

1 comentario:

  1. Humiltat, solidaritat, amistat, companyerisme, superació, prudència, confiança, amor, natura, vida, respecte, atreviment, esforç, orgull, riquesa, energia, dolor, alegria, tol·lerància, imaginació, inspiració, intuició, integració... Paraules que em venen al cap quan penso en la muntanya.
    La muntanya m'ha transmès valors que m'han acompanyat tota la vida.
    Valors que identifico en tu, Marta. Per això m'agrada ser al teu costat, compartir experiències i vivències amb tu.
    Sovint has estat font d'inspiració per mi. Sobretot quan has perdut el rumb i t'has posat mans a l'obra per retrobar-lo i ser fidel a tu mateixa.
    Un cop més, un plaer...

    ResponderEliminar